viernes, 28 de agosto de 2009

Visita Papa en Mama Jaeken in Murcia

Maandagavond 24 augustus, na een fysio bezoek in Cartagena voor de rugblessure van Bart, stond de bus van papa en mama Jaeken in Calle Aire, alleen zonder papa en mama Jaeken. Nadat we ze gevonden hadden, hebben we alle noodzakelijk spulletjes en onze kadootjes ;-) uit de bus geladen, en daarna samen gegeten en bijgekletst!

Dinsdagochtend hebben Bart en ik een 30 minuten looptraining gedaan. Ik had er niet veel zin in, en daarom was het meer trotar (joggen) dan hardlopen. Het wedstrijdseizoen was een beetje te lang voor mij, en ik kon de motivatie niet meer vinden om hard te trainen, maar er stond nog 1 wedstrijd op het programma, namelijk het Campeonato de España de Triatlon por Autonomias, dus er moest toch nog wat bewogen worden. Bart mocht vandaag voor het eerst lopen en een stukje fietsen. Tijdens onze looptraining waren papa en mama Jaeken naar de carglass voor een nieuwe zijruit van het busje, maar daar konden ze hun niet helpen, dus waren ze snel weer terug. Papa Jaeken wilde ook een looptraining doen, en omdat het joggen toch wel fijn was, heb ik samen met Denis nog een extra 30 minuten gelopen, wat heel fijn was. Gerda vergezelde ons op de fiets! Bart zijn looptraining was ook goed verlopen, maar over het fietsen was hij niet zo tevreden, dus werden er daarna een paar modificatie aangebracht aan de instellingen van zijn fiets om de rug wat meer te ontlasten (zadel omlaag en stuur omhoog). In de namiddag zijn we met zijn allen naar Cartagena gegaan (jaja, met mij achter het stuur!). Bart en ik naar de fysio, en papa en mama Jaeken voor een touristen bezoekje aan Cartagena. Jaja, en ook de El Corte Ingles werd bezocht omwille van de zoektocht naar fatsoenlijke pyama`s voor Denis. Uiteindelijk hadden ze fatsoenlijke gevonden, maar deze kostten meer dan 30 euro en dat was toch wat teveel, want voor dat geld kon hij ze ook zelf maken. Dus zijn de pyama`s toch maar in Cartagena gebleven. Nadat we allemaal veilig terug thuisgebracht waren door een zeer goede chaufeur (al zeg ik het zelf...), zijn we met zijn allen naar de Condomina gewandeld waar we in het wok restaurant zijn gaan eten. Dit was zoals altijd zeer lekker, en de cena werd afgesloten met een zoet drankje en een wandeling terug naar huis, waar de katze uitgehongerd op ons stond te wachten.
Woensdagochtend heb ik mijn fietstraining gedaan met nog enkele bergjes erbij (omdat er bergjes in het parcour van het Autonoom zitten), en Bart een looptraining waarbij hij al met meer intensiteit mocht lopen, gevolgd door een superkorte fietstocht om de nieuwe fietsinstellingen te proberen. Papa en mama Jaeken gingen intussen nog naar een ander bedrijf voor de kapotte zijruit, maar ook daar konden ze niet geholpen worden (in augustus is in Murcia alles gesloten, omdat iedereen dan vakantie heeft). Omdat de bus niet gemaakt kon worden zijn ze Murcia gaan bezoeken en daarna de Alcampo, op zoek naar goedkope pyama`s, en bij de Alcampo waren ze geslaagd!

Na Bart zijn fietstochtje valt zijn 15-jarige helm op de grond, en is direct kapot... jaja, dat kan zo gebeuren na 15 jaar... Dus in de namiddag met zijn allen naar Cieza naar de winkel van Carrillo op zoek naar een nieuwe helm. Daar aangekomen zagen we dat de winkel gesloten was. Er bleken dorpsfeesten te zijn in Cieza, en alles was dicht. Maar we hadden geluk, op het moment dat we voor de winkel stonden kwam Carmen juist met de auto voorbij, en stopte. Ze maakte de winkel voor ons open, en Bart kon toch een nieuwe helm kopen. Daarna zijn we een touristische wandeling gaan maken door het dorp.

Denis had echter meer aandacht voor de plaatselijke schoonheid ;-), en maakte er ook nog fotos van!
Na het dorp bezocht te hebben, volgde een wandeling langs de rio van Cieza:
Nadat we de echte tourist hadden uitgehangen, zijn we gaan eten in een restaurant net buiten Cieza. Een heel goed restaurant, waar we buiten konden zitten met uitzicht op Cieza. Als voorgerecht hebben we calamares en ensalada mixta gegeten. En als hoofdgerecht hadden papa en mama Jaeken vis, en wij vlees. Het was heel erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar!
Donderdag hebben we de hele dag besteed aan het klaarmaken van onze spullen voor het Campeonato de España de Triatlon por Autonomias in Navarra. Er moest veel klaargelegd worden, want we zouden voor 3 dagen weggaan. In de namiddag zijn onze gasten nog eens richting de stad gegaan, terwijl wij voor een laatste bezoek voor de wedstrijd naar de fysio in Cartagena gingen.
Vrijdagochtend moesten we met zijn allen om 6.50h opstaan, omdat de bus van de Murciaanse triatlon federatie om 8.20h op de universiteit zou zijn, om ons op te halen. Ook papa en mama Jaeken zouden richting het noorden vertrekken. Alleen de katze bleef in Churra achter.... Nadat we afscheid hadden genomen op de universiteit, kwamen we er na ongeveer twee uur achter dat onze koelbox nog in de bus stond... Na veel sms-jes, hadden we het zo kunnen regelen dat papa en mama Jaeken tijdens onze lunch-stop in Teruel onze koelbox kwamen brengen.... wat zijn we toch verwend! Daarna hebben we opnieuw afscheid genomen.

Zaterdagnamiddag krijgen we een sms met de vraag waar de wedstrijd nu precies was. En ja, zondagmorgen bij de wedstrijd stonden papa en mama langs de kant van het wedstrijdparcour met fototoestel en camara ons aan te moedigen. Na de wedstrijd werd er weer afscheid genomen en zijn ze vertrokken richting Costa Brava.

Een kort bezoek, maar wel heel gezellig!