viernes, 17 de julio de 2009

Visita Eva, Frank en de kleine in Murcia

Voor de verandering tussen alle triatlon-verslagen, een familia-verslag van onze uitjes met Eva, Frank en de kleine!

Op vrijdagavond 17 juli om 22 uur zijn Eva, Frank en de kleine bij ons gearriveerd. Dat was wel even schrikken om te zien hoeveel Eva in zo´n korte tijd was aangekomen. En dan nog maar niet te spreken hoeveel ze nog eens extra is aangekomen in deze twee weken in España....grapje!!!
De combinatie van werk, trainingen, wedstrijden, huishouden en warmte had mij de afgelopen maanden flink vermoeid. Van de drie zomers dat we in Murcia wonen, is dit veruit de warmste zomer. Een alternatief weekendje zonder wedstrijden maar met rust en familia, kwam niet ongelegen! Ook was het dit weekend een stuk koeler met ongeveer 31-32 graden. Een ideaal weekend om te herstellen en te genieten!
Zaterdagochtend is Bart zijn fietstraining gaan doen, en intussen ben ik met Eva, Frank en de kleine naar het zwembad gegaan, waar we met zijn allen zwangerschaps-zwemmen hebben gedaan met churros, gewichtjes, tablas en pulls. Na het middageten zijn we Caravaca gaan bezoeken met het oude stadsdeel, het kasteel en een wandelpark. Bij het kasteel hebben we ons nog vermaakt met het bekijken van mensen in "mooie feestkledij" bij een echte traditionele spaanse trouw. Ook hadden we nog een heerlijk ijsje gegeten in onze ondertussen Caravacaanse heladeria, waar Eva jammergenoeg niet van mocht genieten ivm de zwangerschap.
Dus hebben wij maar een extra groot ijsje genomen om te compenseren!! (commentaar erbij gezet door Bart)

Zondag zijn we naar de Nacimiento del Rio Mundo gegaan in Castilla la Mancha. In Hellin hebben we een tussenstop gemaakt, waar we uit eten zijn gegaan in een chinees restaurant, wat heel erg lekker was. Daarna hebben we een siesta gedaan in een mooi parkje met bomen, en vervolgens zijn we verder gereden naar de Nacimiento del Rio Mundo. De streek waar we doorreden was mooi groen, in tegenstelling tot Murcia, en er was zelfs een waterval te zien! Jammergenoeg waren er veel parkwachters, waardoor we niet even snel in de rio konden baden, maar het was heel mooi en zeker de moeite waard om te bezoeken! Op de terugweg zijn we via rijstvelden, en emblases gereden. Het laatste embalse was het embalse van de triatlon van Agramon. Tot onze teleurstelling stond daar heel weinig water in, nog maar zien wat dit gaat geven over een paar weken...






Na het weekend begon er weer een nieuwe werkweek. Bart moest in de ochtend en in de avond gaan werken, en ik moest enkel in de avond gaan, waardoor ik veel tijd had om met Eva en Frank bij te kletsen :))!..... jaja, alles is weer de revu gepasseerd!
Maandagochtend bestond voornamelijk uit uitrusten. En tussen de middag zijn we met zijn allen gaan trainen in het zwembad van de universiteit.

Dinsdag ben ik mijn fietstraining gaan doen bij de condomina, terwijl Eva en Frank een tour hebben gemaakt op de mountainbikes. Daarna zijn we gaan inkopen doen in de alcampo, waar we calamares hadden gekocht, om vervolgens ensalada murciana te maken en pasta met calamares. Oeps, was ik vergeten dat Bart in de avond zijn looptraining ging doen, maar de visjes hadden gelukkig geen maagproblemen veroorzaakt. In de avond zijn we met zijn allen tapas gaan eten in de Thader, wat heel erg lekker was! We wisten wel niet altijd wat we bestelden, maar het was gelukkig allemaal heel lekker.




Woensdag stond mijn looptraining op het programma, die heb ik alleen gedaan, want de kleine vindt dat niet zo fijn. In de avond zijn Eva en Frank naar Fuensanta gegaan om te wandelen, maar de wandeling was van korte duur, want intussen hadden zij ook ervaren hoe warm Murcia in de zomer kan zijn.

Donderdag heb ik mijn fietstraining gedaan bij de condomina, en Eva en Frank waren intussen naar de Sierra Espuña gegaan om te gaan wandelen. Dit was niet echt de juiste dag om een wandeling te gaan maken, want dit was ongeveer de warmste dag uit de Murcia geschiedenis. De thermometer heeft 48 graden gehaald in de schaduw, en het was bijna onmenselijk. Ook op mijn werk in het zwembad was het behoorlijk afzien. We waren het er allemaal over eens dat je op dit soort dagen beter kunt rusten en uit de zon kunt blijven. En dan te bedenken dat er mensen zijn die de hele dag in de brande zon hebben moeten werken.... Ik zou het gewoonweg niet kunnen.

Vrijdag waren we tussen de middag met z´n allen gaan zwemmen, en het was zo rustig dat we het zwembad gans voor ons alleen hadden! In de avond zijn Eva en Frank meegegaan naar Bart zijn lab, en hebben daar de gran-tour gekregen inclusief oogmetingen. Het was de bedoeling dat ze daarna naar het Balneario van Archena zouden gaan, maar dat is er nooit van gekomen. Bart had onze vriendjes goed weten bezig te houden op het lab!


Zaterdag was voor Bart en mij een rustdag. De volgende dag stond namelijk de triatlon van Jumilla op het programma, en alles moest klaargelegd en gepoetst worden. In de ochtend hebben we met hulp van Eva en Frank het huis gepoetst, de koelkast ontdooid, en de fietsen gepoetst (bedankt Frank!). In de avond hebben Bart en ik onze wedstrijdspullen gepakt, en zijn Eva en Frank een wandeling gaan maken in Cieza.

Zondag was de triatlon van Jumilla (uitgebreid verslag volgt nog)!

Maandag begon er weer een nieuwe week en moesten er weer boodschappen gedaan worden in de alcampo, waarbij Eva en Frank me vergezeld hadden. Tijdens het shoppen kreeg ik een telefoontje dat er technische problemen waren in het zwembad en dat ik in de avond niet moest komen werken, en dat we ook niet konden komen om te trainen. Daarom zijn we in de namiddag met zijn allen gaan zwemmen in het zwembad van La Flota, waar ook enkele van onze triatlon-amigos Carlos, Sergio, Javier, Mayte en Raquel waren. Eva en Frank hebben daar de nodige baantjes kunnen zwemmen, want als Bart eenmaal in het spaans begonnen is, is hij niet meer te stoppen! Daarna zijn we Murcia gaan bezoeken met een zoektocht naar een italiaans restaurant dat we nooit gevonden hebben, dus werd het daarna maar brood eten :(.

Dinsdag heb ik mijn looptraining gedaan, en daarna ben ik boodschappen gaan doen bij de eroski, intussen hebben Eva en Frank zich klaargemaakt voor een dagje strand bij Isla Plana. In de avond zijn we met zijn allen gaan eten in Muerde la Pasta in de Thader, waar we alle pastas, ensaladas, pizzas en nagerechten geprobeerd hebben!


Woensdag stond er een fietstraining op het programma en hebben Eva en Frank kado-shopping gedaan. Woensdag was het weer een ongelofelijk warme dag, waarbij de warmte me teveel geworden was. Tijdens het werk was ongeveer mijn hele maag omgekeerd, en voelde ik me ongelofelijk ellendig. Na het werk ben ik het zwembad ingegaan om me af te koelen, daarna een koude douche genomen, en vervolgens geprobeerd om zonder brokken te maken, naar huis te rijden. Daarna ben ik met Eva en Frank thuis in de airco gaan zitten totdat Bart thuis kwam van zijn fietstraining. Om 21 uur zijn we nog met zijn allen een kleine wandeling door de wijk gaan maken.

Donderdag zijn Bart en ik tussen de middag een zwemtraining gaan doen. Eva en Frank hadden gepland om vandaag te vertrekken, maar zijn toch nog een dagje langer gebleven omdat Frank ziek was geworden. Of het door de warmte kwam of dat hij een buikvirus had opgelopen weten we niet, maar er zijn nodige wc-bezoekjes gepasseerd :(

Vrijdag ging het al iets beter met Frank en hadden ze besloten om "vroeg" in de ochtend te vertrekken. Uiteindelijk zijn ze om 15 uur richting het noorden vertrokken, nadat ze nog "snel" een olijfboompje gekocht hadden. (Het is nog altijd niet duidelijk of ze hem zelf gekweekt hadden, want we hadden ze al als vermist opgegeven bij de guardia civil). Na het afscheid :(.... hebben we snel middaggegeten, siesta gedaan en daarna kon mijn laatste werkdag voor de zomervakantie beginnen.

Twee zeer geslaagde en gezellige weken, die echt omgevlogen zijn! Ook de katze vond het heel fijn met Eva en Frank in huis, want dan werd ze nog meer verwend! Ze moest dan wel haar stoel afstaan aan Eva, maar de katze had zich al een nieuw huisje gemaakt in een melkkarton. Zolang de katze knuffels, brokjes en tarrinas krijgt, zul je haar niet horen klagen!!! De katze had althans een goed maatje gevonden aan Eva, en de katze was behoorlijk teleurgesteld toen ze zag dat de logeerkamer leeg was....




Un saludo,
Annika

No hay comentarios:

Publicar un comentario