lunes, 30 de marzo de 2009

Duatlon de San Pedro

Afgelopen weekend stond de duatlon van San Pedro op het programma. Voor Bart was dit al de 5e wedstrijd in San Pedro, en voor mij de 3e (San Pedro organiseert ook ieder jaar een triatlon en een acuatlon). De ochtend voor de wedstrijd had Bart totaal geen zin, hij was moe en kon geen motivatie vinden om te racen. Het was zelfs zo erg, dat ik hem al enkele keren voorzichtig had voorgesteld om niet te starten. Ik was daarentegen vol energie en keek al uit naar de wedstrijd die in de namiddag zou plaatsvinden. Het enige waar ik me zorgen over maakte was over het weer. Ze hadden namelijk heel slecht weer voorspeld voor in de namiddag, met regen en onweer, en dat zag ik toch niet geheel zitten. Uiteindelijk hebben we toch beiden onze wedstrijdspullen klaargelegd, en zijn we naar San Pedro vertrokken. Daar aangekomen zijn we onze dorsalen gaan ophalen en het altijd winderige fietsparcour gaan verkennen. Het fietsparcour bestond uit een weg van 2,5 km met 5 drempels, 2 wendepunten en 2 rotondes, dit betekent 40 drempels, 8 wendepunten en 8 rotondes op een circuit van 20 km. Na het inrijden op het fietsparcour begon Bart zijn wedstrijdspirit dan toch een beetje te komen. Nog even de wisselzone inrichten en wat inlopen en daarna kon de wedstrijd beginnen. En we hadden nog altijd zon en het was zelfs vrij warm!

De mannen kregen zoals altijd de eerste start, en de vrouwen 3 minuten later. Blijkbaar was Bart zijn wedstrijdspirit na de warming-up alleen maar groter geworden, want ik was geheel verbaasd om hem bij de snelste lopers te zien in de eerste 5 km. Na de eerste run zat Bart dan ook direct op de fiets in de kopgroep (3 mannen) met zijn 2 grootste concurrenten voor de Murcia-Liga. Op de fiets werd er eerlijk geraced, en allen deden evenveel werk, waardoor het onmogelijk werd voor de andere mannen om nog bij dit kopgroepje te komen. Op het einde van het fietsonderdeel probeerde Emilio nog te demareren, een rare aktie, maar niet ongunstig voor Bart! Bart reed het gat direct dicht. Op dat moment, ongeveer een 500 m voor de wisselzone, besloot Emilio dan maar om zijn schoenen uit te doen. Bart bedankte hem hiervoor met een demarage, waarbij Emilio op 10 sec achterstand gezet werd bij de start van de 2e run. Deze 10 sec waren genoeg om Emilio een mentale klap te verkopen, waardoor Bart van hem geen last meer had. Daarna ging de strijd tussen de nummer 1 en 2 van de Murcia-Liga. Het kwam op een eindsprint aan, en Bart kwam als nummer 2 met een zeer tevreden gevoel over de meta!! Podium en een vaste 2e plaats in de Murcia duatlon Liga!! En een 2e plaats in deze duatlon voor de mannen van CT Aguilas!

Bij de vrouwen was er veel opkomst. Met een 20-tal vrouwen gingen we van start, waarvan 7 vrouwen van CT Aguilas! Radka was ook weer aanwezig, dus de eerste plaats was al bekend, en de nummer 2 en 3 waren eigelijk ook al op voorhand bekend. Ik voelde me sterk vandaag en de eerste 5 km gingen Luz en ik er als een speer vandoor (4e en 5e positie). Samen hebben we een goed tempo gelopen en dit bleek ook uit de looptijd, een 21.16! Na een relatief ¨snelle¨ wissel ging ik als 4e vrouw de wisselzone uit, waarna ik het fietsparcour alleen heb afgelegd, met een gemiddelde snelheid van 32 km per uur. Na het fietsparcour was ik zo goed als zeker van mijn 4e plaats. Ook de 2e run ging goed, en met een 11.18 kwam ik als 4e over de meta, wat op dit moment een 4e plaats in de Murcia-duatlon-liga betekent. Ook met ons vrouwen-team van CT Aguilas deden we goed, een 2e plaats in deze duatlon en een vaste 2e plaats in de Liga.

Nadat we onze prijzen hadden opgehaald en we bijgekletst hadden met onze duatlon amigos, hebben we nog even langs de kust gewandeld. Maar dit was niet van lange duur, want de eerste regendruppels begonnen al te vallen. Vervolgens zijn we in de plenzende regen naar huis gereden, waar de witte katse ons al zat op te wachten.

Dit was tot zover Murcia Sportnieuws.

Saludos,
Annika

No hay comentarios:

Publicar un comentario