viernes, 12 de junio de 2009

Summer school Cardiff

Maandag ochtend was het al weer voor dag en dauw opstaan om terug naar Alicante te gaan. Om acht uur had ik mijn vlucht naar Londen, waar ik de trein zou nemen naar Cardiff. Aangezien ik weer met Ryanair vloog had ik dezelfde tactiek toegepast: als laatste in het vliegtuig en dan proberen een zitplaats te kiezen in de eerste paar rijen. Dit was ook weer goed gelukt. De vlucht was goed verlopen en ik was dus op tijd in London Gathwick. Omdat ik voor de zekerheid een trein later geboekt had, moest ik dus een uurtje wachten in Readings. Dat gaf me de tijd om wat eten te kopen en nog even een rondje in Readings te maken. Wel even oppassen want de auto’s komen hier van de verkeerde kant! Om half drie was ik in Cardif, waar ik snel via het hotel was gegaan om mijn spullen achter te laten om dan vervolgens naar de school of optometry te gaan waar ik nog net op tijd was voor de laatste lecture en de discussie. In de avond was er dan een etentje gepland in “le monde”, een fansy restaurant.

Het eten was er lekker en het was ook zeer gezellig. Het had wel allemaal lang geduurd, waardoor ik pas laat in bed lag. Ik was stik kapot omdat ik al van kwart voor zes op wandel was. Dinsdag stond er een workshop advanced Excel op het programma en dan nog een aantal praatjes van gast sprekers. De avond was vrij, en zijn we met de fellows richting de zee gegaan. Dat is een tien minuutjes met een bus van Cardiff. Daar hebben we eerst even wat rondgewandeld en vervolgens aan een attractie deelgenomen met een speedboot.

Na helemaal uitgewaaid te zijn gingen we op zoek om iets te eten, maar dat blijkt nog niet ze gemakkelijk te zijn in Wales, want veel restaurants sluiten hun keuken al om negen uur, en het was natuurlijk al na negen uur. Dus zijn we maar bij gourmet burger ons avondmaal gaan nuttigen. Naar mijn mening hadden ze de gourmet best mogen weglaten in de naam. Maar we hebben het overleefd, en voor het terugreizen naar het hotel, was ik nog even een supermarkt ingegaan om wat fruit en een ontbijt voor de volgende ochtend te kopen. Omdat er een excursie op het programma stond en we pas om half tien zouden verzamelen had ik besloten om in de ochtend even wat te gaan lopen. Kort bij was er namelijk een park, en daar heb ik wat rondjes in gelopen. De excursie was naar een ijzer en koolmijn een uurtje rijden van Cardiff. De mijn noemde “the big pit”, en we hadden een tour gekregen in de gangen van de mijn.
Dit was een zeer indrukwekkend bezoek, en ge staat echt verstelt van hoe die mensen daar in de mijn hebben gewerkt. Na de tour in de mijn hebben we iets in het cafetaria van de mijn gegeten en daarna hebben we nog even een voorstelling gaan bekijken die ze daar hadden over de geschiedenis van de mijn en dergelijke. Na het bezoek in de mijn zijn we verder gereisd naar Griffaes Country Gardens, om een wandeling door de tuinen te maken met daarna thee met gebak te eten. Net toen we binnen waren begon het hard te regenen, maar omdat we niets meer buiten gepland hadden, was het dus niet erg. De avond was een vrije avond, en zijn we met de fellows weer de stad ingegaan om te eten en de avond door te brengen. Dit keer waren we op tijd en hebben we Aziatische gegeten in Wagamama.
Dit was zeer lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Na het avondeten zijn we nog naar de film gegaan waardoor het toch weer laat was toen we terug in het hotel kwamen. Donderdag was de laatste volle dag. Er stond een workshop op het programma over programmeren in Visual Basic en dan practicums om onze DNA te onderzoeken.
In de avond was er nog een etentje gepland, dit keer in “Le Gallois”, een frans restaurant. Het eten was goed maar de porties waren vrij klein (ofwel ben ik gewoon aan grote porties).
Omdat het restaurant kort bij het hotel was, waren we ook nog vrij op tijd terug in het hotel. Maar dat kwam niet verkeerd uit, want ik moest er al weer om kwart voor zes uit, want mijn vlucht was om negen uur, maar ik moest daar nog met de taxi\trein\bus, naar toe. Omdat ik het allemaal ruim gepland had, was ik netjes op tijd, want ik wou mijn vlucht niet missen. Voor de eerste keer heb ik gevlogen met BMI-baby en dat was allemaal goed verlopen. Ik was op tijd in Alicante waar de taxi-service al klaar stond.

Groetjes,
Bart

No hay comentarios:

Publicar un comentario